فیلم های آموزشی

انعقاد و لخته سازی

انعقاد و لخته سازی فرایندی بسیار کاربردی در زمینه تصفیه فاضلاب می باشد. هدف از بکار گیری این فرایند در تصفیه خانه های فاضلاب جدا سازی مواد معلق نامحلول می باشد. در ادامه فایل شرح این فرایند نشان داده شده است.

فرایند ZLD

فرایند ZLD می تواند به عنوان یک فرآیند برای حداکثر بازیابی آب از منبع فاضلاب تعریف شود. از این آب مجددا استفاده می شود و نمک ها و سایر مواد جامد موجود در فاضلاب در محل دفن زباله دفع می شوند.
در یک سیستم ZLD ، فاضلاب در حال پردازش به حد حلالیت نمک های محلول غلیظ می شود. وقتی از حد حلالیت فراتر رفت، نمک ها تبلور می شوند و می توانند با استفاده از یک وسیله مناسب برداشته شوند.

اهمیت اتوماسیون صنعتی

تصفیه‌خانه‌های سنتی فاضلاب، کاملاً به عملکرد و نظارت دستی، متکی هستند؛ اما تصفیه‌خانه‌های مدرن، ضمن بکارگیری اتوماسیون صنعتی، با دقت، کارآیی و پایداری زیست‌محیطی بیشتر، فعالیت می‌کنند.
اتوماسیون، شامل شبکه‌ای از ابزار دقیق است که داده‌ها را در زمان واقعی، جمع‌آوری و فرآیندهای مختلف را بر اساس آن‌ها تنظیم می‌کند.
اتوماسیون انواع تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مدرن (ETP و CETP و STP) با سنسورها و تجهیزات کنترلی پیشرفته، مانند ترانسمیتر سطح اولتراسونیک، سنسور آشغالگیر میله‌ای، سنسور گشتاور، سنسور دبی جریان هوا و سنسورهای DO و BOD و NH3 و MLSS، به‌طور گسترده، در حال پیاده‌سازی و اجراست.

تصفیه فاضلاب سویا

فاضلاب حاصل از فرآیند تولید محصولات سویا، حاوی حباب و مواد امولسیون‌شده است و برای تصفیه، نیاز به استفاده از عوامل کف‌زدا، دمولسیفایر و سپس مواد لخته‌ساز و منعقدکننده دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن